ورق نورد مشهد

شنبه 23 آذر 1398
11:49
مسعود

آماده سازی ورق برای پروسه نورد سرد . غالبا پوسته های اکسیدی روی تراز ورق طاقت فرسا و ضد سایش هستند . به همین علت در‌صورتی‌که ورق ها سوای اسیدشویی و اکسید زدایی نورد سرد شوند , منجر می شود که غلتک های نورد سرد با گاز ساییده و از تلرانس بیرون شوند و روی نیز رفته روند نورد سرد را با دشواری روبرو به وجود می آورد . این دشواری دو چندان خواهد شد , در‌صورتی‌که اتصال و یا این که چسبندگی پوسته های اکسیدی به تراز ورق سست و ضعیف باشد . براین اساس حتمی است که مرحله ورق , پیش از فرآیند نورد سرد , مسلما پاک و تهی از اکسید باشد .


مزایای اسی شویی با اسید کلریدریک


در قبلی از اسیدسولفوریک تحت عنوان ماده مهم اسیدشویی به کار گیری می‌شد . البته امروزه اضافه ایجاد کنندگان فولاد برای روند اسید شویی از اسید کلریدریک استعمال می نمایند . استدلال این فرمان مزایای متفاوتی است که اسید کلریدریک نسبت به اسید سولفوریک از خویش نشان داده است . نخستین و مهمتر از همگی جنبه اقتصادی کار است . چون ارزش اسید کلریدریک دوچندان کمتر از اسید سولفوریک است . عارضه ها دیگری که به کارگیری از اسید کلریدریک را توجیه می نمایند عبارتند از :


* در حالت غلظت و دمای یکسان , نرخ اسیدشویی با اسید کلریدریک ۲٫۵ تا ۳٫۵ برابر طولانی تر از نرخ اسیدشویی با اسیدسولفوریک است .


* اسید کلریدریک اکسید بیشتری را در خویش حل می نماید , در سود تراز را تمیزتر می نماید .


* به کار گیری از اسید کلریدریک باعث می شود که در تانک های اسید شویی از اسید کمتری مصرف شود .


* یورش و همت اسید کلریدریک به خویش فولاد بعنوان فلز مبنا , کمتر خواهد بودف در سود از هدر رفتن فلز خودداری می شود .


* دمای کاری برای اسید کلریدریک کمتر از اسید سولفوریک است . دمای با صرفه کاری برای اسید کلریدریک ۷۰ تا ۸۰ رتبه سانتیگراد است , حالا آنکه این دما برای اسید سولفوریک ۱۰۰ تا ۱۰۵ مرتبه سانتیگراد هست .


مطرح ترین عیب اسیدکلریدریک نسبت به اسید سولفوریک , فرار و گریز بودن بیش تر آن است . بدین ترتیب تانک های اسیدشویی در بردارنده اسید کلریدریک , بایستی به خیر آب بندی شوند تا از فرار اسید دوری شود . عملیات اسیدشویی پیوسته , غالبا به وسیله ۳ تا ۵ تانک در بردارنده اسید با غلظت های مختلف انجام می پذیرد . ارتفاع تانک ها در حدود ۲ تا ۲٫۵ متر میباشند و متواتر قرار می‌گیرند .

ورق تین پلیت

به ورق هایی با ضخامت ۰ . ۱۶ میلی‌متر تا ۰ . ۴۵ میلی‌متر گفته می گردد که بخش اعظم جهت قوطی‌های چای , کنسرو , مواد غذایی و روغن‌های نباتی استعمال میگردد کهجهت مصون سازی مواد غذایی یک لایه قلع روی ورق سرد ( روغنی ) ST۱۲ پوشیده شده‌است . گه گاه دو طرف ورق قلع یکسان ندارد ( یک طرف ۲ . ۸ و طرف دیگر ۵ . ۶ ) که طرف قلع عمده جهت باطن کاسه و طرف قلع کمتر جهت خارج پیاله موضوع استعمال قرار میگیرد . تین پلیت ها از لحاظ مشقت و نرمی به ۳ تیم مشتمل بر تمپر ۲ که قابل انعطاف و تمپر ۳ که ساده و تمپر ۴ که مشقت بار بوده تقسیم میگردد .


برچسب ها: ورق میل , ورق مشهد ,
[ بازدید : 1089 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش آهن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]