ورق‌های اسید شویی

شنبه 23 آذر 1398
11:46
مسعود

ورق‌های اسید شویی شده هم از ورق‌های گرم ساخت می‌گردد که طی مراحل ایی اسید شویی میشوند و زغال‌های سطحی ورق و کمی از ناخالصی‌ها گرفته میشود و قدری ظواهر ورق براق‌تر میگردد یعنی در حدود ورق روغنی است .

به فرآیندی که طی آن چربی های روی ورقی که به وسیله نورد گرم به ضخامت دلخواه رسیده است , با به کار گیری از اسید کلریدریک از ورق زدوده می شود , اسیدشویی می‌گویند .


ورق‌های اسید شویی شده از ورق‌های سیاه ( ورق های گرم نوردیده ) ساخت میشوند که طی فرآیند ایی مرحله رویی آن ها اسید شویی میشوند و زغال‌های سطحی ورق و کمی از ناخالصی‌ها گرفته میگردد و یه خرده ظواهر ورق براق‌تر میشود یعنی در حدود ورق روغنی ( سرد نوردیده ) است که غالبا به دو چهره رول و شیت ( فابریک و برشی ) ساخت می گردند و در آن رول ها به طور معمول در دو پهنا ۱۰۰ سانتی متر و ۱۲۵ سانتی متر ساخت می شود , همینطور این ورق های به طور معمول دارنده ضخامت های ۱٫۵ تا ۶ میلیمتر می‌باشند .


جزو کالا تولیدی در واحد نورد گرم جهت شستشوی مرحله ورق به وسیله اسید , به واحد اسید شوئی منتقل می شود . در خطوط اسیدشوئی کلافها بعد از گشوده شدن بوسیله قرقره های گشوده کننده وارد حوضچه های اسید از مدل اسید کلر یدر یک شده و در آنجا جهت اکسیدزدایی شسته می شو ند . این کلاف ها بعداز شسته شدن و بیرون شدن از حوضچه های اسید به وسیله آب شسته شده و با عبور از تو نل هوای گرم کم آب می گردند . بعد از عملیات اسید شو ئی چکیده ازمحصول به طریق کلاف اسید شوئی شده به بازار عرضه و بخش بخش اعظم آن برای ساخت محصول ها سرد به واحد نورد سرد منتقل می شود .


کاربردهای ورق اسیدشوئی :


مصارف ساختمانی : ساخت لوله و پروفیل و غیره

خودرو سازی : قسمتهای ساختمانی و چرخ ماشین قطعات اتومبیل و اجزاء داخلی آن ( ر ینگ و شاسی )

صنعت های لوله سازی ساخت گونه های لوله های انتقال آب , نفت و گاز

ایجاد مخازن گاز , مایع و مخازن پایین فشار

فرم دهی دوباره جهت تولیدات گالوانیزه

فرم دهی سرد و کشش عمیق سیلندر گاز

ضخامت ورق اسدشویی

از ضخامت ۱٫۵ میلی متر تا ۶ میلی متر ساخت می شود .

بعد ها فیزیکی ورق اسید شویی


به طور معمول به دو چهره رول و شیت ( فابریک و برشی ) توید میشوند .


رول ها غالبا در دو پهنا ۱۰۰ سانتی متر و ۱۲۵ سانتی متر ساخت می شود .


ورق های اسید پر نمک فابریک هم دارنده بعد ها پایین می‌باشند :


ورق اسیدشور شده ۱۰۰۰*۲۰۰۰ میلی متر


ورق اسیدشور شده ۱۲۵۰*۲۵۰۰ میلی متر


وزن ورق اسیدشویی


وزن ورق های اسید شویی نظیر ورق های نورد گرم ( سیاه ) می‌باشند .


ورق‌های دیگری که برای لوله های نفت و گاز مطلوب هستند کیفیت GRB و X۴۲وx۴۶و x۵۲ psl ۲را دارا‌هستند .


همینطور برای کشتی سازی ورق‌های کیفیت بالا GR . A و NVA می باشد . بعضا ورق‌های فولادی جهت حلقه و شاسی خودرو بکار میرود که می بایست ضد سایش و دشوار باشند که از کیفیت SAPH ۳۷۰ - SAPH ۳۱۰ تاSAPH۴۴۰برخوردارند .

همینطور کیفیت QSTE۳۸۰نیز ضد سایش و دشوار میباشد .

همینطور برای کشتی سازی ورق‌های کیفیت خوب GR . A و NVA هست . بعضا ورق‌های فولادی جهت حلقه و شاسی ماشین بکار میرود که باید ضد سایش و مشقت بار باشند که از کیفیت SAPH ۳۷۰ - SAPH ۳۱۰ تاSAPH۴۴۰برخوردارند .


همینطور کیفیت QSTE۳۸۰نیز ضد سایش و طاقت فرسا هست .


عارضه ها اسید شویی :


ورقهای بدست آمده از نورد گرم به ۲ برهان احتمال دارد اسید شویی شوند :


بهبود کیفیت سطحی که بدلیل مستقل شدن و منزه شدن لایه های اکسیدی از روی تراز ورق است . در‌این حالت ورق از مرحله مرغوب خیس و صورت ظاهری بهتری منفعت مند خواهد شد . این انگیزه برای


[ بازدید : 1018 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش آهن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]