میلگرد فلزی و کاربرد آن

شنبه 17 اسفند 1398
1:35
مسعود


میلگرد فلزی :

نسبتاً به هر چیز فلزی که عمرش به انتها رسیده و دیگه کاربردی نداشته باشه , میلگرد فلزی می گن . درحال حاضر از آهن گرفته تا استیل , چدن , آلومینیوم , مس , برنج , مفرغ , سرب , روی و . . . این میلگرد , نیز به صورت ناپخته به فروش می رسن و نیز در قالب محصولاتی نظیر باتری , بطری فلزی نوشابه یا این که چه بسا موتور خودرو .


هر کدوم شون نیز با دقت به گونه کاربرد و آلیاژی که درشون به فعالیت رفته , ارزش های مختلفی دارن . به عنوان مثال مس خالی ارزون خیس از مسیه که به صورت کابل مخابراتی فروخته می شه ; هم اکنون اگه مس به صورت کابلی و قرمز‌رنگ باشه گرون خیس نیز فروخته می شه . بعضا جور از میلگرد تنوع ارزش چندانی ندارن مانند آلومینیوم کم آب و قابل انعطاف که ارزش قابل انعطاف بیشتره .


میلگرد غیرفلزی :

همون طور که از اسمش پیداست , مشتمل بر هر چیز غیر فلزی می شه که ولی دوران ی مضاعف گسترده ای داره . این مدل بندی دربرگیرنده مواقعی نظیر پلاستیک و پلیمر , لاستیک , شیشه , برگه و برنامه کودک , چوب و تخته , منسوجات و چرم , سنگ و خشت و سرامیک , مواد شیمیایی , روغن , میلگرد کشاورزی و غیره می شه .


احتمال دارد درین مدل آشنا ترین میلگرد برای شما , نون کم آب باشه که به صورت اکثر خرید و فروش می شه یا این که لوله های پلاستیکی که بسته به محصول پلاستیک , بها های مختلفی داره .


میلگرد الکترونیک و الکتریکی :

هر وسیله ای که به نوعی با برق رمز و عمل داره , در‌این مجموعه قرار می گیره ; چه بسا خیلی از سیم و کابل و باتری رو نیز در گونه میلگرد اکترونیک قرار می دن تا فلزی . این مجموعه مشتمل بر تلفن همراه و امکانات مخابراتی , رایانه و اثاثیه جانبی , قطعات برقی صنعتی , وسایل برقی خونگی و دستگاه های فرسوده و اسقاطی می شه .


تولید ها فلزی و غیرفلزی :

در واقع این تیم تفاوت چندانی با میلگرد فلزی و غیرفلزی ندارن ولی نکته اینجاست که‌این مجموعه از محصول ها قدمت آنچنانی ندارن و یه کالای یگانه محسوب می شن که می تونیم مجدد از اون در جایی دیگه به کار گیری کنیم ; نظیر ریل راه‌آهن یا این که میلگرد نوکه با دقت به نوعش به بها های متمایز به فروش می رسه .


در تولیدات غیرفلزی نیز با همین شیوه روبرو هستیم ; نظیر چراغ کم مصرف تندرست که دونه ای به فروش می رسن یا این که گونه های گرانول پلاستیکی . سایر مورد ها , بیشتر مانند میلگرد مبنی بر وزن اکانت می شن . ولی درین میان هستن محصولاتی که به خاطر نیاز مالی یا این که عمل فوری , هنوز به کارگیری نشده , به میلگرد ی ها فروخته می شن . لقمه ای مضاعف شیرین که ممکن است تا ارزش دهن مالامال کن نشنون , اون رو نمی فروشن و نگهش می دارن .


مراحل گردآوری میلگرد :

میلگرد علاوه بر محیط های صنعتی , در نواحی مسکونی نیز وجود دارن و اکثرا بعداز گردآوری در یک محیط گشوده , انبار می شن . بد نیست بدونید به‌این عامل که حجم آهن قراضه ها در‌این انبارها مضاعف بالاست و احتمال رخداد در اثر نماید و کاو وجود داره ; معمولاً انبارهایی که اذن ی ورود به اشخاص رو می دن , در صدر ازشون تعهد می گیرن و مسئولیت هرگونه رخداد رو به مشتری واگذار می کنن!


در‌این صنعت مخاطرات متعددی وجود داره زیرا فی مابین این میلگرد , فلزاتی با خاصیت رادیواکتیو وجود دارن که می تونن سبب به مرگ , صدمه و زخم های محیط زیستی بشن . دو واقعه یکی در هند و دیگری در برزیل شاهد این مدعی هستن .


مواد سمی مانند آزبست یا این که موادی نظیر بریلیوم , کادمیوم و جیوه می تونن برای پرسنل و محیطی که در اون قرار دارن , خطرها بی شماری ساخت کنن . علاوه بر این بخش اعظمی از وسایل جانور درین انبارها خطرناک هستن .


این وسایل


[ بازدید : 3459 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش آهن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]