ورق فولادی مشهد

شنبه 23 آذر 1398
12:23
مسعود

مطالعه هیدروفرمینگ گرم ورقهای آلومینیوم و منیزیمی ( مکانیزم و حالت دمایی مطلوب ) :

در‌این نوشته ی علمی شکل‌پذیری در پروسه هیدروفرمینگ گرم با فرآیندهای هیدروفرمینگ سرد و کشش عمیق گرم مقایسه شده‌است . خرید ورق st52 مشهد چنین یک راهکار برای در دست گرفتن پارامترهای فرایند از قبیل دما , فشار داخلی , سرعت شکل‌دهی و نیروی ورق‌گیر تولید شده است . توزیع دمایی مطلوب توسط شبیه‌سازی اجزای محدود و راه پباده سازی تست ( DOE ) بدست آمده و آن گاه بقیه پارامترهای پروسه چک شده‌است . در ‏شکل ذیل سه روند به همدیگر گزینه مقایسه قرار گرفته‌اند که بیشترین عمق کشش در مراحل هیدروفرمینگ گرم بدست آمده است .




گزینش موقعیت لود باصرفه در هیدروفرمینگ گرم آلیاژهای سبک :


در‌این مطالعه روشی برای انتخاب پروفیل فشار داخلی و نیروی ورق‌گیر مطلوب برای پروسه هیدروفرمینگ گرم در سرعت‌های متعدد سنبه توصیه شده‌است . چهت نیل به‌این انگیزه بررسی المان محدود تطبیقی با الگوریتم فازی بسط داده شده‌است . نازک‌شدگی , چروکیدگی , جدایش در کناره قالب و انتقال حرارت تحت عنوان ترازو در الگوریتم موضوع به کار گیری قرار گرفته‌اند . این معیارها در ‏شکل تحت نشان داده شده‌اند . همانطورکه در مطالعات پیشین معلوم شد در شایسته ترین توزیع دما دمای سنبه کمترین میزان را داراست .


سرعت بالای سنبه در کشش عمیق سبب به فراتر رفتن نرخ کرنش می شود . این ارتقاء نرخ کرنش سبب بالا رفتن استحکام ماده در نواحی که دما فراتر است , می گردد که بالاترین دما در منطقه فلانج برقرار است . بدین ترتیب در صورتی بخواهیم نسبت کشش بالاتری داشته باشیم , می بایست استحکام ماده را در منطقه کناره قالب فراتر ببریم . این در حالی است با ارتقا سرعت سنبه به جهت فقدان زمانه کافی برای انتقال دمایی میان سنبه و بلانک , دمای بلانک در کناره قالب عمده شده و در سود استحکام ماده کمتر میگردد و در غایت نازک‌شدگی در‌این منطقه چشم میگردد .


برای به کارگیری از سرعت‌های فراتر سنبه می‌توان از دو نحوه تغییر تحول توزیع دمایی با صرفه استفاده نمود . ‏شکل ذیل توزیع دمایی با صرفه و دو وضعیت تغییر‌و تحول یافته برای ارتقا سرعت را اکران میدهد . در موقعیت تغییر‌و تحول یافته نخستین دما در ناحیه‌ای که نازک‌شدگی و در سود پاره‌گی صورت می دهد , کم شده است . در موقعیت دوم تغییر تحول توزیع دمایی , گرادیان دما در میان کناره قالب و سنبه ارتقا مییابد . این حالت‌ها در صورت سناریو داده شده‌است .


درضمن ورق های رنگی گالوانیزه ( ورق رنگی ) از ورق گالوانیزه ایجاد می شود . پس صراحتا می بضاعت و توان فیض گرفت که اساس ساخت ورق رنگی هم همین ورق های نورد سرد ( روغنی ) می باشند .


ورق های روغنی یا این که نورد سرد دارنده وزن استاندارد ویژه می‌باشند که نسبتاً با آهن عادی یکسان میباشد .


جدول تحت حدود وزن ورق های نورد سرد ( ورق روغنی ) را نشان میدهد .

فرمول احتساب وزن اشکال ورق روغنی

ارتفاع به متر * پهنا به متر * ضخامت به میلیمتر ضربدر۷/۸۵ = وزن به کیلو گرم


ورق های روغنی مو جود در بازار کشور‌ایران :


ورق روغنی فولاد مبارکه


ورق روغنی هفت الماس


ورق روغنی فولاد غرب


ورق روغنی فولاد براق


ورق روغنی قزاق


ورق روغنی کره


ورق روغنی چین


­­­ورق روغنی ایثار هند

نحوه ساخت ورق‌های فولادی در صنعت به دو نوع نورد گرم و نورد سرد تقسیم میشود . خروجی نورد گرم , ورق سیاه است که در استانداردهای متمایز به دو شکل صنعتی و عادی ساخت می شود . ورق‌های ساخت شده با رویه نورد گرم نسبت به نورد سرد از کیفیت زیر تری برخوردار بوده و از این رو ارزش ورق سیاه نسبت به گالوانیزه و روغنی کمتر می باشد .


در هنگام خرید این متاع توجه داشته باشید که شاخص گزینش کیفیت ورق سیاه ST هست به گونه ای که ورق های سیاه نورد گرم در میان ST33 تا ST52 قرار دارا هستند . این جور بندی براساس اندازه کربن جان دار در ورق‌ها هست به گونه ای که ورق‌های ST33 کمترین مقدار کربن را داشته و از انعطاف پذیری بالاتری شامل است البته هرچه این عدد ارتقاء یابد مقدار کربن بیش تر و انعطاف پذیری کمتر خواهد شد . قابل ذکر است ورق سیاه عادی ST37 اکثر برای کاربردهای ساختمانی موضوع استعمال قرار می گیرد اما ورق‌های صنعتی اکثرا در صنعت از جمله پروژه های سدسازی , مخزن سازی و پتروشیمی به عمل برده می‌گردد .



گونه های کاربرد ورق سیاه


این فرآورده بیشترین کاربرد را بین ورق‌های فولادی دارا میباشد . در بین کلیه اشکال ورق های سیاه مدل ST37 به جهت انعطاف‌پذیری بیشترین کاربرد را داشته و در اسکلت سازی و کارخانه سازی زمینه به کارگیری قرار می‌گیرد . از بیشتر کاربردهای این جنس می شود به سدسازی ; مخزن سازی و پتروشیمی اشاره نمود .


بعد ها ورق سیاه


ورق های سیاه به دو صورت شیت و رول در ضخامت های کمتر از ۱۵ میلی متر وارد بازار مصرف می گردند و در ضخامت های فراتر فقط به طریق شیت به مصرف می رسند . این محصول ها شالوده ساخت ورق های برشی هستند .


ورق گالوانیزه


همانگونه که گفته شد ورق‌های فولادی به دو شکل نورد گرم و سرد ایجاد شده که خروجی نورد سرد , ورق روغنی می باشد . ورق‌های گالوانیزه از پوشش دهی ورق‌های روغنی بوسیله فلز روی , جهت ارتقا پایداری به خوردگی و زنگ زدگی ساخت میگردند . اگرچه رویکرد گالوانیزه کردن نسبت به بقیه شیوه های خودداری از خوردگی هزینه کمتری دارااست با این وجود ارزش ورق گالوانیزه نسبت به بقیه ورق های فولادی فراتر هست البته مخارج تعمیر و حفظ این مال به جهت کیفیت فراتر , کمتر می باشد .


ارتفاع قدمت ورق های گالوانیزه نزدیک به ۳۰ سال بوده و از این رو خرید این فرآورده مقرون به صرفه هست . هرچه مقدار پوشش روی در دو تراز این ورق ها طولانی تر باشد کیفیت جنس فراتر می‌رود به این ترتیب در هنگام خرید به اندازه کوتینگ ورق های گالوانیزه اعتنا نمائید . ساخت ورق گالوانیزه در صنعت بوسیله طریق غوطه وری چهره می گیرد به‌این شکل که قطعه ورق در حمامی از مذاب روی با دمای حدود ۴۶۰ مرتبه سانتی گراد قرار گرفته و شناور می شود . بعد از خروج قطعه ورق از گرمابه مذاب , روی مقدمه با اکسیژن و بعد از آن با کربن عکس العمل داده و لایه ای تشکیل میدهد که در قبال زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می‌باشد .


کاربرد ورق گالوانیزه ورق های گالوانیزه به جهت ایستادگی بالا در قبال رطوبت و خوردگی در مکان هایی با رطوبت هوای بالا قضیه به کار گیری قرار می‌گیرند . از بیشتر کاربردهای این فرآورده می شود به استعمال در صنعت کشاورزی , تولید ورق های کرکره ای و شیروانی ; بیلبوردهای تبلیغاتی , کابینت آشپزخانه و … اشاره کرد .


بعدها ورق گالوانی این مال به دو صورت فابریک و فرم قضیه به کارگیری قرار می‌گیرد که ورق گالوانیزه فابریک به دو شکل ۱۰۰۰*۲۰۰۰ و ۲۵۰۰*۱۲۵۰ میلی متر موجود هست و ورق های گونه فرم با دو پهنا ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی متر و ضخامت ۰٫۰۱۸ تا ۶ میلی متر ساخت و روانه بازار مصرف می‌گردند.


برچسب ها: ورق ,
[ بازدید : 8513 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش آهن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]